Sa vinzi prin ceea ce scrii poate fi una din cele mai ieftine si mai simple metode de a-ti promova serviciile. In acelasi timp poate fi unul din cele mai dificile lucruri pe care le-ai facut vreodata. Ai o foaie alba, trebuie sa compui un mesaj care sa contina foarte concis oferta ta, sa reuseasca sa se apropie de inima si mintea celui care citeste, sa cheme la actiune si sa o faca eficient.  Copywriting de succes inseamna sa gandesti care va fi reactia celui care citeste dupa fiecare cuvant si sa reusesti sa conduci mintea lui spre momentul cand ia decizia pe care o vrei tu.

Unul din acesti copywriteri de succes se numeste Robert Collier. Un copywriter cu zeci de ani in spate de scris mesaje care vand pentru cea mai mare varietate de produse pe care ti-o poti imagina. De la haine, utilaje agricole, mancare pentru animale si portofele de piele pana la actiuni, obligatiuni si instrumente financiare. Toate vandute cu ajutorul scrisului. Prin posta sau e-mail.

Recent am citit o colectie a celor mai bune mesaje scrise de el din punct de vedere al eficientei. Mai jos aveti o scrisoare expediata prin posta si care a avut o rata de raspuns de peste 90%. Era o scrisoare trimisa prin posta si care in interior continea o bancnota reala de 1 dolar.

Collier a trimis 175.000 de scrisori , a primit inapoi 270.000 $ si 90% din cei care au primit scrisoarea au trimis dolarul din plic inapoi. Si asta e doar inceputul. De la cei  aproape 150.000 de oameni care au raspuns suma totala a donatiilor a fost de peste 14.000.000 $ .

Iata mesajul :

Draga domnule Jones,

Iata un dolar. Da, este un dolar ADEVARAT– frumos, nou, curat.

Dupa ce citesti aceasta scrisoare poti sa il pastrezi, daca doresti – desi nu cred ca o vei face.

Uite despre ce e vorba :

Am facut o investitie de 1000 $ in natura umana, in bunatatea umana. Am trimis 1000 $ in 1000 de plicuri la 1000 de persoane alese la intamplare. Am facut asta pentru ca eu cred ca fiecare dintre noi este bun in adancul sufletului si ca nimeni nu este cu adevarat FARA INIMA si ca singurul motiv pentru care oamenii nu-si ajuta semenii este pentru ca nevoile lor nu-i IMPRESIONEAZA suficient de mult.

Acesta este scopul celor 1000 $ – sa accentueze importanta unei nevoi. Acesti 1000 $ reprezinta donatia mea catre Spitalul Blank iar eu investesc in convingerea ca fiecare va participa mai mult decat mine, sau macar la fel ca mine. In felul asta donatia noastra impreuna – pe care o consider inceputa acum – va fi de minim 2000 $, sau poate 5000 – pentru ca sunt sigur ca vor fi multi oameni ca tine care vor dona 5 dolari, 10 dolari sau mai mult atunci cand imi vor trimite inapoi prin posta dolarul meu .

Tine mine – Atat dolarul meu cat si dolarii tai vor ajunge la copii care au nevoie de ajutor

Oare vor trimite TOTI dolarul inapoi ?

Oare vor trimite TOTI ceva in plus ?

Sunt oamenii buni – sau INTR-ADEVAR sunt lipsiti de inima?

Am facut o investitie buna?

Care este raspunsul TAU ?

Cu sinceritate,

….

Share This

Da mai departe!