In Postul precedent despre MLM…vorbeam despre greselile pe care le fac multi vanzatori…iar una din cele mai frecvente este ca “pun presiune” pe client.

Poate o sa ma contraziceti, incercati asta..ador disputele cu argumente solide, dar Presiunea este ultimul lucru la care ma gandesc cand vreau sa vand ceva.

Nu ma intelegeti gresit. E bine sa ai un plan, sa stii ce urmaresti si sa CONDUCI clientul prin intrebari si raspunsuri la punctul cand se decide sa cumpere de la tine. Dar…FARA presiune.

Prin natura noastra…nu ne place sa fim fraieriti.

Sau mai degraba nu ne place sa fim fraieriti …de Fraieri.

De cate ori nu ai cumparat o pereche de blugi in piata de la tigani si apoi ai regretat ca ai luat o decizie rapida? Nenea ala te lua rapid:…mama ce bine iti vin, or sa moara fetele cand te vor vedea…hai ca ti=i las mai ieftin…ti-i impacheta si ti-i baga cu forta in plasa..si tu scoteai banii fara sa zici nimic?

iar apoi te gandeai ca ai fost fraierit.

Dar de cate ori nu ai folosit …sa zicem : Internet Explorer …si ai avut o gramada de crashuri, ecrane albastre, virusi si spyware ? dar te-ai laudat mandru prietenilor tai care n-aveau computer? (recunosc..sunt subiectiv…dar n-as folosi IE nici daca toate celelalte variante m-ar costa si ar fi singurul browser gratuit)

Oare nu ai fost Fraierit? B A D A. dar ti-a placut sa te lasi fraierit pentru ca te-ai simtit fraierit de cineva puternic, cineva important …Bill Gates. Exagerez putin…dar sesizati ce am vrut sa accentuez. Nimanui nu-i place sa fie fraierit decat daca e fraierit de un profesionist.

Cand te duci sa vinzi ceva ..sa ai in fata acest motto. Comporta-te ca un profesionist si vei vinde mult . Comporta-te ca un incepator…si vei lasa impresia de fraier.

Un profesionist nu pune presiune pe client. De ce?

Presiune inseamna stres. Cand oamenii sunt stresati fac doua lucruri:

1. Fug
2. Lovesc ca sa se apere.

In ambele cazuri clientul alege sa nu cumpere de la tine, pentru ca esti un fraier. L-ai presat sa cumpere..ai insistat atat de mult cu argumentele si cu : trebuie sa va hotarati…! incat ori incepe sa se lupte cu tine pe niste lucuri mici, nesemnificative, ori iti spune ca se mai gandeste si te da afara.

Rezultat = 0 . Nu-i vei mai vinde prea curand daca nu schimbi placa si nu renunti la presiune.

– Nu vorbi mai mult decat clientul
– Nu te certa cu clientul
– Nu contrazice clientul
– Transforma fiecare afirmatie a lui intr-o intrebare de vanzare. Exemplu : Clientul: Masina asta n-are motor cu reactie. Tu: Daca ar avea motor cu reactie, cand vreti sa o livram, inainte sau dupa 15 ale lunii?
– Observa motivul pentru care a cumparat in trecut produse asemanatoare: mandria de a avea ceva scump, faptul ca il invidiaza prietenii, pretul mic, culoarea, sfatul sotiei…etc?
– Nu pune Presiune. Condu. Pas cu pas..intrebare cu intrebare…solutie dupa solutie…

Daca exista o nevoie…arata-i ca o poti indeplini
Daca nu exista o nevoie…creeaz-o si arata-i ca o poti indeplini.

Share This

Da mai departe!