E la fel de lipsita de credibilitate. La fel de prafuita. Creativitatea este un domeniu necunoscut oamenilor politici din Romania. Si ceea ce este si mai grav, chiar si celor din echipa lor de campanie.

Un zambet fortat sau o figura intentionat grava si cu un deget care arata spre nicaieri. Acesta este afisul standard ce ne asalteaza in aceasta luna. Noutati in materie de slogan? Penibilitatea este la ea acasa! In Bacau, PRM-ul este reprezentat in cursa pentru primarie de catre o doamna. Care este mesajul campaniei sale? “Incearca si c-o femeie”! Oare ce au dorit sa transmita consilierii sai, teoretic specializati pe Marketing politic? Ca pana acum locuitorii acestui oras au fost homosexuali sau zoofili?!

La mine, in Focsani PDL-ul imi arunca pe sub usa un pliant(oare astia au auzit de Permission Marketing?!)  cu un individ care bineinteles isi indreapta degetul spre mine si rosteste cu pieptul umflat: “Stiu ca te-ai saturat. Voteaza schimbarea.”! Asta nici de gluma nu mai e buna!

Din 89 si pana azi, romanii au tot votat schimbari. Au crezut in cei care i-au salutat cu “sa traiti bine”. Sau au privit ore in sir la televizor orori cu “matusa Tamara” si politicieni care atacau dreptul nostru la libera exprimare! Au vazut cum apar peste noapte partide din banii celor care fac schimburi de teren cu statul. Au platit pe benzina mai mult decat ungurii sau austriecii si au privit neputinciosi factura de plata de la intretinere.

Intr-o tara in care prezenta la vot este de maxim 30% si in care presedintele isi permite sa ne urecheze pentru ca nu am mers la urne, de parca ar avea dreptul sa vorbeasca cu cetatenii la fel cum vorbeste cu fiica sa cea emotiva in fata presei, Marketingul Politic este un domeniu total necunoscut.

Imi si imaginez vreo 3 flacai cum pun de-un “haideti ba sa facem un brainstorming”. Parca simt deja miros de creier ars! “Sexul vinde, voi stiati? Va spun eu! Zicem ceva de asta, facem o aluzie si ii dam gata pe ailalti! Va zic eu ba!”

Oare s-a gandit cineva la faptul ca o lupta electorala poate fi castigata prin masura si bun simt? Ce as face eu daca as fi in echipa de campanie a vreunui politician? Cum vad eu Marketingul Politic si ce solutii propun?

Cred intr-un discurs coerent. Fara balbe. Fara citit de pe foaie. Cred foarte mult in oratorie(atentie, nu intr-un delir acuzator gen Vadim). Cred in argumente de bun simt si in respect fata de concurenti. A existat vreodata in Romania post 89’ cineva care sa isi laude adversarii? Care sa vorbeasca si despre lucrurile bune pe care acestia le-au facut?

Atacuri murdare si afirmatii nefondate. Lipsa totala de argumente. Planuri de dezvoltare care niciodata nu sunt puse in practica. Tabloul incompetentei. Clasa politica romaneasca.Toti cei implicati in aceasta lupta pentru ciolanul puterii scapa din vedere tocmai factorul cheie din domeniul politicii. Credibilitatea.

Votati-ma! Va dau ciolanul daca ma votati! Va dau ciolanul pentru ca la randul vostru sa ma ajutati sa ajung la ciolan!” – Nelu Curca, intr-un episod din serialul “La Bloc”

Share This

Da mai departe!