Exista o linie care poate fi incalcata foarte usor in relatia cu clientii, daca nu stii sa pastrezi un echilibru intre ce ii oferi si ce trebuie sa iti ofere el. Concesii pe care daca le faci, fara sa ii explici efortul pe care il depui pentru a il face pe el multumit si diferenta intre ce ofera ceilalti de pe piata si ce ii oferi tu.

Si ramai surprins cand tu depui eforturi considerabile si clientul se uita.. fara sa inteleaga produsul in sine.. si stramba din nas.

Era o vorba pe care am invatat-o de la un partener de-al meu pe tipar:

“Exista 3 feluri de produse: de calitate, ieftine si rapide. Nu incerca niciodata sa le vinzi la pachet., pentru ca rareori le poti combina!”

Relatia cu clientul este o vanzare continua. Trebuie sa ii dai ce vrea el, tinandu-l la curent cu ceea ce presupune din partea ta, ca sa accepte pretul mai usor si sa aprecieze produsul pe care i-l oferi si efortul pe care il depui. Altfel se ajunge la frustrari de ambele parti. La termene limita incalcate pentru ca ai vrut sa ii spui clientului ceea ce vroia sa auda, la preturi piperate, pentru ca nu i-ai explicat ce se ascunde in spatele lor, defecte de fabricatie – atunci cand nu l-ai indreptat catre o cale “safe” si ai acceptat nevoia lui ca fiind absoluta.

Clientul nu stie! Explica-i!

Clientul nu este stapanul tau ! Este copilul tau ! Invata-l ! Cu fermitate, cand e cazul.

Share This

Da mai departe!