Vrei sa vinzi mai mult. Trebuie sa faci o campanie. Iti vine o idee. Te apuci si o aplici fiind sigur ca o sa iasa. Deja ai lasat bani pe masa.

Sa nu testezi este una din marile greseli pe care le poti face. Sa crezi ca stii tot despre client inainte sa afli ceva despre cum va reactiona la campania ta este accentuarea greselii.

Scopul testarii este sa obtii maxim de eficienta . E fantastic totusi cum foarte multe companii fac greseala sa nu nu testeze anumite campanii sau activitati de marketing pornind de la ideea ca vor avea succes “no matter what”, lasand succesul in seama unor factori arbitrari, imposibil de controlat.

Poti controla doar ceea ce poti masura

Mai intai de toate, nu ai cum sa stii dinainte exact ce vrea clientul tau, la ce pret, sau sub ce ambalaj. Insa ai puterea de a stabili toatea astea pe baza unui vot din partea clientilor. Cum? Testand un pret in comparatie cu altul, o reclama in comparatie cu alta, un ambalaj in comparatie cu altul si observand rezultatele.

Testand, vei observa de fiecare data ca exista un caz in care rezultatele sunt duble sau chiar triple in favoarea ta decat in restul cazurilor. Ai fi putut determina care din ele inainte de a testa?

Sa difuzezi o reclama la TV te costa la fel de mult indiferent daca produce 100 de clienti, 1000 sau 10.000 de clienti. Asa ca, de ce sa nu testezi diferite formate, diferite abordari pana o gasesti pe cea care iti aduce cei mai multi clienti ?

Incepe sa testezi chiar acum.

Share This

Da mai departe!