..va fi cu siguranta inteles gresit !

Marea problema a vanzatorilor sau chiar a celor care lucreaza in PR sau Comunicare este ca pretind aproape de fiecare data ca mesajul pe care l-au transmis a fost transmis corect si daca ceva nu s-a inteles, atunci e vina celui care n-a inteles.

Se uita de atatea ori ca rolul cuvintelor in comunicare este extrem de mic, undeva sub 10 %, tonul, atitudinea si limbajul corpului fiind de fapt canalele principale prin care comunicam.

Am scris mai demult pe tema asta si am dat exemple. Cum spui e mai important decat ce spui Acceasi propozitie spusa in mai multe feluri, determina senzatii diferite si reactii diferite. De ce? For God’s Sake…sunt aceleasi cuvinte! Asta incearca sa imi repete la nesfarsit cei care continua sa ma bombardeze cu comunicate de presa rasuflate, mailuri corporatiste sau fraze sforaitoare.

E atat de simplu sa vorbesti ca pentru omul de rand chiar cand esti la masa cu expertii, dar totusi tentatia de a folosi jargonul de specialitate e atat de puternica.

De ce simplu daca se poate si complicat, nu-i asa?

Daca vrei sa nu fi inteles gresit trebuie sa te asiguri ca stii ce-si doreste celalat si ca ii prezinti problema intr-un fel usor si rapid de inteles.

Folosirea unui limbaj…”academic” plin de cuvinte de specialitate iti da un aer de expert si guru doar pentru necunoscatori. In realitate vorbesti cuvinte goale, lipsite de substanta si iti pierzi ascultatorii.

De ce doctorii sunt considerati destepti ? Pentru ca pot vorbi aproape despre orice folosind termeni medicali.

Pacientul : Doctore, nu stiu ce e cu mine. Ma doare capul rau de tot.
Doctorul : Ah, ai cefalee.
Pacientul (in sinea sa) : Bai ce destept e doctorul asta. Si-a dat seama imediat ce am. Incredibil.

Share This

Da mai departe!