Am incercat pana acum sa scriu despre oameni cu pasiuni diferite si domenii diferite de activitate care fac bani si traiesc full-time din asta.

Ai putut citi astfel pana acum povesti despre oameni care fac bani din pasiunea lor: un scriitor de nuvele, un turist, un magician, un pianist si compozitor, un regizor amator.

Astazi o sa-ti povestesc despre un om pasionat de vinuri. Il admir enorm, este unul din oamenii cei mai activi si mai energici pe care i-am vazut.

gary

Gary Vaynerchuck si-a propus sa schimbe felul in care oamenii privesc si consuma vinurile. Lumea vinurilor de calitate este in general una exclusivista, masa mare de oameni cumpara primul vin dulce din supermarket care e sub 20 de Ron sticla fara sa stie care e diferenta intre Sange de Taur (o posirca) si un Carmenere de Chile, de exemplu.

Cum ar putea avea mai multi oameni acces la informatie despre vinuri? Lansand un videoblog.

Timp de 3-4 ani Gary a filmat saptamanal 3 episoade ale unui Show neregizat, spontan si foarte educativ despre vinuri, numit Thundershow. La episodul 1000 s-a oprit si a anuntat ca e de ajuns.

Imaginati-va ce inseamna sa faci 1000 de videouri despre vin. Ce ai putea sa spui in 1000 de videouri despre vin? Trebuie sa fii extrem de pasionat de domeniul asta ca sa nu-ti plictisesti audienta.

Felul in care Gary Vaynerchuk a tratat tot acest show e un exemplu despre cum poti sa-ti creezi reputatia si imaginea de expert intr-un domeniu de nisa furnizand continut de calitate si folosindu-te de uneltele pe care le ai la dispozitie online.

Fiecare clip incepe cu aceeasi fraza, are aproximativ acelasi schelet, Gary prezinta, degusta si descrie 2,3,4 vinuri diferite, incheie cu o intrebare catre privitori si cu nelipsita expresie: “Becouse you, with a little bit of me, we-are changing the wine world. Whether they like it, or not!”

Multi oameni estimeaza acum ca dupa Robert Parker, Gary Vaynerchuck este cel mai cunoscut expert mondial in vinuri. Iar Robert Parker are o istorie de zeci de ani de zile in spate.

Sa privim niste cifre:

Pe Twitter, Gary are peste 920.000 de followers

Pe Facebook Gary are peste 82.000 de fani

Wine Library Tv are in medie 80.000 de vizitatori pe zi !!!

In 2006 nimeni nu stia cine e Gary Vaynerchuck. Avea o afacere de familie cu vinuri pe care in 5 ani de zile a crescut-o de la venituri de 4 milioane de dolari / an la 45 de milioane / an. In doar 5 ani, folosindu-se de puterea internetului.

Fiind intrebat care este secretul lui Gary a pus-o simplu: Trebuie sa-ti Pese de audienta ta!

Daca vreti sa auziti din gura lui povestea cresterii de la 4 la 45 de milioane uitati-va la clipul urmator:

Gary a scris doua carti pana acum: Crush It este despre cum sa faci bani din pasiunea ta (da, stiu ) iar “The Thank You Economy” este despre modul in care comunicarea prin media traditionala a murit si cum poti folosi Social Media pentru afacerea ta. Amandoua cartile au ajuns Best – Sellers.

Daca vreti sa vedeti cat de pasionat este de ceea ce face uitati-va si la clipul asta. Are 15 minute dar merita fiecare secunda.

Lectii invatate de la Gary:

 

1. Trebuie sa-ti pese

2. Trebuie sa depui efort

3. Trebuie sa livrezi continut de calitate. Banii vor veni dupa. Daca nu livrezi continut de calitate poti sa spui pa.

4. Daca livrezi bullshit, oamenii se prind.

5. Daca te pricepi la ceva, sunt destui oameni care au nevoie de expertiza ta. Nu-ti subestima cunostiintele.

Share This

Da mai departe!