Pe internet Comunitatile au un cuvant tot mai greu de spus. Sunt o mina de aur pentru oamenii de marketing datorita eterogenitatii, intereselor lor comune si faptului ca pot fi usor mobilizati intr-o anumita directie, daca stii care este factorul motivator principal.

In ultimele 3-4 saptamani am auzit in mediul in care lucrez cuvintele astea ca un laitmotiv obsedant “trebuie sa facem o comunitate”, “trebuie sa crestem comunitatea’ “comunitatea e viitorul”.si alte blablauri. Nimeni insa nu are niste pasi clari care trebuie urmati pentru a forma o comunitate.

Vorbesc aici ca unul care sub diferite pseudonime a contribuit la FORMAREA unor comunitati INCHEGATE. Nu vreau sa dezvalui despre ce e vorba, insa pot sa accentuez cateva lucruri pe care eu le-am facut impreuna cu partenerii mei si care au adus rezultate spectaculoase:

– Comunitatii ii pasa de tine daca tie iti pasa de ea.
– Comunitatea stie cand vrei doar sa profiti de pe urma ei
– Comunitatea aduna oameni cu interese comune. Cu cat de diversifici mai mult cu atat pierzi din spiritul comunitatii
– Comunitatea se aduna in jurul unor idei, unor practici comune, in jurul unor “ritualuri” stiute doar de membrii.
– Comunitatea se implica daca tu o pui sa se implice.
– Respecta-ti si apreciaza-ti membrii, rasplateste-i si vei avea parte de surprize foarte placute.

Ca bonus va ofer un articol foarte bun “Creating a community, while keeping it real

Share This

Da mai departe!