Dintre revistele de business aveam la un moment dat doua preferinte: Business Week si Revista Biz. Business Week a disparut, Biz s-a reinventat.

In momentul asta Biz domina nisa ei, fiind peste Business Magazin, Forbes si Money Express, au tiraj de 10.000 de exemplare pe numar, peste 5000 de abonamente si au aerul ala cool pe care il admir la toti cei care muncesc cu pasiune.

Recent Blogal Initiative a facut un concurs pentru o idee creativa de promovare a revistei si pentru ca mi-a placut abordarea imi ofer aici “my two cents”

Revista Biz

De cand m-am concentrat exclusiv pe Succes Dublu si pe nisa Self-Help n-am mai facut nici o campanie pentru nimeni. Si incepuse sa-mi fie dor.

Am pornit rotitele si iata ce a iesit.

Cum as promova eu neconventional Revista Biz pentru mai multa expunere? 

Mi-ar placea mult sa vad o campanie interactiva facuta de romani pentru un produs romanesc. Cred ca ideea de mai jos se potriveste de minune pentru Biz, poate fi pusa in aplicare fara un buget prea mare si poate aduce rezultate spectaculoase.

Mediul de promovare folosit: Online, pentru produsul din print!

In primul rand, care sunt oamenii la care vreau sa ajung? Manageri intre 25 si 45 de ani.

Unde gasesc online cei mai multi manageri intre 25 si 45 de ani adunati intr-un singur loc?

Va spun eu: Facebook si Youtube. Daca gasiti mai multi manageri in alta parte sa ma anuntati. Pe facebook 1 user din trei are propria lui ferma asa ca stiu ce vorbesc.

Ca sa fiu mai convingator am doua poze:

Date demografice pentru contul meu de youtube:

youtube demografic

 

Dau ca exemplu contul meu de youtube pentru ca jumatate din clipurile puse de mine sunt clipuri din filme despre afaceri sau vanzari gen: Boiler Room iar celelalte au legatura cu productivitatea si motivatia. O audienta asemanatoare cu cea a Biz.

40% din vizionari sunt date de oameni intre 25 – 45 de ani.

Sa vedem ce zice Facebook:

facebook demographic

 

Am ales sa targetez pe Facebook barbati si femei din Romania din principalele 15 orase ale tarii ca numar de locuitori, intre 25 si 45 de ani, care au terminat facultatea si au la interese trecute categoriile: Luxury Goods, Personal Finance, Small Business Owners, Science/technology, Travelling si care au un smartphone. Nu inseamna ca sunt neaparat manageri toti dar se apropie de profilul nostru.  Avem vreo 107.000

Premise:

1. Ne place sa perdem timpul chiar daca suntem ocupati

intr-un studiu facut acum cativa ani de niste sociologi majoritatea oamenilor cand sunt intrebati care sunt principalele lor calitati spun de obicei tot felul de lucruri de genul sinceritate, responsabilitate, altruism, optimism, frumusete, etc. Nu asta e asa de important.

Ce e important este ca majoritatea oamenilor recunosc ca disciplina nu este punctul lor forte. Putini oameni trec la claitati lucruri de genul: Disciplina, auto-control. Majoritatea dintre noi traim in fiecare zi defocusati si de-asta stam pe facebook si pe youtube. Sunt medii unde ne “DISTRAM” ..in sensul ca ni se distrage atentia.

2. Ne plac povestile.

Sunt cel mai simplu mod de a transmite usor o informatie. S-a stabilit nu de ieri ca dramatismul unei povesti intensifica nivelul de perceptie si de asimlare al unei informatiei. Povestile vand, informatiile nu vand. De-asta o campanie in care pui logo-ul revistei Biz pe un autobuz sau pe un scaun in metrou nu valoreaza nici cat o vopseaua de la tipografie. Oamenii vor sa se identifice intr-o poveste, vor sa preia conducerea, sa ii lasi sa fie personajele principale si sa se simta bine.

3. Simturile + emotiile

Majoritatea informatiilor pe care le asimilam se fixeaza in memoria noastra doar dupa ce au trecut de perceptia initiala. Cu ajutorul simturilor analizam lumea si tot ce ne inconjoara, apoi pe baza emotiilor luam decizii. Cu cat emotiile pe care le traim sunt mai diferite cu atat deciziile pe care le luam sunt mai subiective si mai diferite. 

Spre exemplu, un soldat din armata americana care lupta in Irak e bun sau rau? Depinde de ce parte a tragaciului esti!

Ideea campaniei e simpla: Pentru ca oamenii vor chestii care sa ii distreze, chestii wow,  vom construi o poveste video interactiva pe youtube care sa ii distreze, sa le stimuleze imaginatia, sa ii lase sa aiba controlul si care sa scoata in evidenta revista BIZ.

Ce inseamna poveste video interactiva?

Inseamna ca pornesti de la un clip video pe youtube care urmareste un fir narativ, o poveste, din pielea personajului principal (nu neaparat) pana la un moment cand in poveste apare un twist, o decizie, o incurcatura. Pe ecran apar doua sau mai multe decizii pe care le poti lua, sub forma unor linkuri. Tu poti alege, apasand pe unul din linkuri, ce curs sau final ia povestea.

Spre exemplu, daca videoul ar arata o cursa de masini, privita la persoana 1-a si tu esti soferul incercand sa ajungi cat mai repede la final, la un moment dat iti apare in fata o gaina si clipul se opreste brusc:

Pe ecran ai doua variante care clipesc: 1. Calca gaina! sau 2. Ocoleste Gaina si intra in sant!

Ce alegi?

Daca alegi sa ocolesti gaina, imediat se deschide un clip cu continuarea cursei cu un accident spectaculos, iar esti prins intre fiare. Pe ecran apar doua optiuni: 1. Incearca sa iesi afara singur! sau 2. Asteapta baietii de la descarcerare!

Ce s-ar fi intamplat insa daca ai fi calcat gaina? Ai fi ajuns la un clip in care se vad pene zburand prin aer, tu apesi pe acceleratie la maxim si peste 300 de metri dai de un grup de suporteri de la protectia animalelor. Iar trebuie sa iei o decizie: 1. Dai cu masina peste ei. sau 2. …ok…glumesc

Partea cea mai interesanta la genul asta de povesti interactive este ca daca realizarea tehnica este buna(filmat si regizat misto) si alegerile pe care trebuie oamenii sa le ia sunt simple si amuzante experienta pentru utilizatori este extraordinara. Feedbackul este aproape mereu pozitiv, comentariile pe youtube sunt laudative, brandul este pus in evidenta intr-un mod in care omul invata mai multe decat daca ar vedea un banner pe magazinul COCOR.

Cum promovezi revista Biz prin genul asta de campanie?

Am doua scenarii care imi provoaca mancarimi pe sira spinarii:

1. Esti un redactor la revista Biz, ai scris un articol exceptional si documentat in care faci dezvaluiri despre secretul prin care un om de afaceri si-a construit averea. Lucruri pe care daca toata lumea le-ar afla i-ar ameninta monopolul, reputatia si influenta asupra pietei. Este ca atunci cand un magician afla ca trucul lui secret este dezvaluit. Se enerveaza si te ameninta cu moartea daca articolul va aparea in revista. Scopul tau este sa scapi cu viata si sa ajungi sa publici articolul desi in drumul tau spre sediul revistei Biz vei fi atacat, rapit, oprit, agasat…etc.

Tu esti eroul principal. Ai scris articolul, trebuie sa-l predai pana la ora 12.00 cand revista merge catre tipar. Te trezesti dimineata, te dai jos din pat si vezi ca nu ai curent in casa. Suna mobilul, raspunzi. O voce amenintatoare iti spune sa renunti sa mai publici articolul altfel vor fi consecinte Ti se spune sa aduci copia articolului la adresa din strada X pana la ora 12.00.

Aici clipul se opreste si trebuie sa faci prima alegere:

1. Spui ca vei publica articolul in Biz sau

2. Spui ca nu vei publica articolul

Daca apesi varianta 1, telefonul e inchis brusc, te imbraci in graba, bagi in rucsac laptopul unde ai o copie a articolului si ultimul numar din revista Biz. Inainte de a iesi din casa tragi la imprimanta pe niste coli articolul si le bagi intre paginile revistei, ca un backup.  Te urci in masina si demarezi in tromba. Conduci cu viteza si deodata in oglinda retrovizoare vezi ca esti urmarit. In fata ta apare o gaina. Apar doua variante;

1.1 Calca gaina si scapa de urmaritori! 🙂

1.2 Ocoleste gaina!

Daca alegi varianta 1.1 esti dus catre clipul 1.1. unde dai peste un blocaj al activistilor pentru protectia animalelor. Teroristii sunt in spatele tau…te decizi sa cobori din masina si sa o iei la fuga printre blocuri. La un moment dat esti incoltit si prins din urma. Ti se spune sa le dai articolul si nu se va intampla nimic. Aici apar trei variante:

1.1.1 Le dai tot rucsacul

1.1.2. Le dai doar laptopul

1.1.3. Fugi

Daca alegi varianta 1.1.2. Ai ramas cu revista Biz cu care iti continui drumul pe jos. Pe parcurs teroristii isi dau seama ca i-ai pacalit si vin iar dupa tine. Vei sari intr-un taxi, vei proteja revista Biz cu pretul vietii tale ca sa ajungi sa publici articolul si sa iti respecti meseria sau vei ceda?

Daca reusesti sa faci alegerile corecte si sa ajungi la 12.00 la sediul Biz cu articolul intreg castigi.

Povestea poate avea in total cateva zeci de clipuri, in functie de complexitate si de elementele introduse. Clipurile individuale sunt scurte, sub 1 minut.

Conditii pentru succes: Regia si filmarea trebuie facute impecabil, nu merge cu chestii facute amatoriceste sau pe genunchi. E nevoie de actori si de camere profi.

Filmarea sa fie facuta in stilul serialului 24, alert, cu schimbari de ritm, cu elemente surpriza.

Cum se ating rezultatele pentru revista Biz prin povestea asta:

Utilizatorul are parte de o experienta interactiva, interesanta, care ii solicita si ii maximizeaza inteligenta.

Campania are potential viral. Cu cat este mai complexa povestea cu atat oamenii vor sa incerce toate variantele si petrec mai mult timp in experienta Biz

Campania are o influenta subliminala la nivel personal. Tu esti personajul, tu lupti pentru Biz, tu vrei sa ajungi la capat.

P.S. Cum promovam campania?

E suficient sa facem seeding la primul clip de pe youtube din campanie pe bloguri, facebook si 2-3 publicatii de business.

Cum au folosit altii acest concept?

Nu am inventat eu genul asta de campanie deci nu sunt primul care are ideea asta dar de asemenea numarul campaniilor facute cu acest concept este foarte mic. Potentialul este enorm. Clipurile cu Roboti arata ca audienta romaneasca este destul de mare cand vine vorba continutul video, daca li se serveste ceva interesant si bine facut.

Iata mai jos cateva campanii interesante facute pe acelasi schelet. Jucati-va putin cu ele, o sa va prinda.

A. Who Wants to be a YouTubillionaire

Este exact ceea ce pare. Un concurs gen: vrei sa fii miliardar, cu intrebari. In fiecare clip raspunzi la o intrebare. Daca raspunzi corect mergi mai departe, daca nu…vezi ce se intampla. E interesant ca au si o modalitate originala de a suna ..un prieten


B. Will It Blend? – Corey Vidal

Asta e foarte amuzanta. O campanie pentru Blendtec, cei care fac blenderele alea tari. Alegi oricare doua produse din primul clip, si esti directionat catre un clip in care Corey VIdal bea rezultatul, dupa ce le trece prin blender.

C. Hell Pizza

Hell Pizza foloseste o poveste cu zombie ca sa arate cum ajunge o cutie de pizza la tine in orice conditii. Trebuie sa il ajuti pe curier sa duca traseul pana la capat. Bine realizat.


D. Choose another ending

Campania care imi place cel mai mult ca realizare si mesaj. Nu va spun despre ce e vorba, incercati toate variantele sa vedeti ce se intampla.

P.S. Nu am dat tot scenariul pentru campania Biz, dar ati prins ideea. Biz, facem ceva frumos?

Share This

Da mai departe!