Stiti intrebarea asta care apare atunci cand vrei sa iti faci cont pe vreun site. Trebuie sa bagi codul dintr-o imagine ca sa fie siguri ca de fapt cel care face contul este un om si nu un script automat.

Uneori imi doresc sa fie o metoda de genul asta in in viata reala. Sunt de acord ca in anumite medii si anumite circumstante trebuie respectate niste reguli de eticheta, de limbaj, de comportare scortoasa. Intre chimisti trebuie sa vorbesti ca intre chimisti. Intre matematicieni, ca intre matematicieni, intre artisti ca intre artisti si intre doctori ca intre doctori ( nu vreti sa stiti cum vorbesc doctorii intre ei in operatie )

Dar m-am saturat de limbaj de lemn pana peste cap. Mai ales online. Mai ales pe un site unde vrei sa citesti ceva care sa-ti ramana infipt in creier si sa iti dea aaaaripi. Primele pe lista asta sunt siteurile de marketing si advertising. Apoi…urasc comunicatele de presa. Si site-urile care afiseaza zeci de comunicate de presa scrise pe butuci in limbajul mortului.

Esti om ?

Vorbeste nene ca un om.

Hai sa facem o regula.

Daca poti sa ma suni si sa-mi spui “Salut, Adi. Ce faci!” in doar patru cuvinte, esti om. Daca simti nevoia sa folosesti 20 de cuvinte printre care apar “amabilitatea, placerea, disponibilitatea, documentatia, departamentul” si alte asemenea cuvinte mai lungi de 3 silabe esti un robot corporatist. Cu care ma tem ca nu pot discuta. Si o sa-ti inchid telefonul in nas. Asa cum l-am inchis robotului cu voce omeneasca care m-a sunat acum 10 minute.

Are you human?

Share This

Da mai departe!